biuro@unia-ups.pl +48 603 163 193
3 lutego, 2020
Brak komentarzy

Szanowni Państwo,

Polska Unia UPS zaprasza na szkolenia/warsztaty dedykowane stricte
znowelizowanej UoO, oraz BDO. Szkolenie jest kierowane do menadżerów, oraz
specjalistów ochrony środowiska w energetyce i przedsiębiorstwach przemysłowych
oraz pracowników administracji, którzy zajmują się gospodarką odpadami,
wytwórców odpadów i gospodarujących odpadami, oraz wszystkich
zainteresowanych tematyką warsztatów.

 

TERMINY I MIEJSCA SZKOLEŃ:

  • 25 luty 2020r., Wrocław
  • 17 marzec 2020r., Katowice
  • 18 marzec 2020r., Katowice
  • 02 kwiecień 2020r., Poznań
  • 22 kwiecień 2020r., Kraków
  • 20 maj 2020r., Warszawa

ZAKRES OMAWIANYCH TEMATÓW

1. UoO – zmiany wprowadzone przez ustawę z dnia 24 listopada 2017 r. o zmianie
ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r. poz. 2422),
również z uwzględnieniem zmian, które zostaną wprowadzone przez ustawę z dnia 4
lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z
2019 r. poz. 1403), w zakresie:
* zmiany zasad prowadzenia ewidencji odpadów, m.in. likwidacja zbiorczej karty
przekazania odpadów, oraz konieczności podawania dodatkowych danych do
ewidencji,
* określenie zasad sprawozdawczości odpadowej za rok 2019 r. i lata następne,
* decyzje na gospodarowanie odpadami (limity magazynowe, kody odpadów) vs
ewidencja w bazie BDO.
* Roczne Sprawozdanie o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami.

2. BDO – zasady & szczegóły:
* zasady działania Bazy Danych o Odpadach, wraz z Rejestrem wprowadzających
produkty, produkty w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami,
* podstawy ewidencji odpadów (źródła odpadów, zasady klasyfikacji odpadów),
* interfejs połączenia programów z BDO (API).
* użytkownik główny i użytkownicy podrzędni w BDO.
* uprawnienia w BDO – dostęp do danych dla poszczególnych osób w firmie,
* przesuwanie odpadów do innego oddziału tej samej firmy wg nowych zasad,
* procedury wystawiania KPO,
* wpis do rejestru BDO/wniosek o wpis,
* obsługa kart ewidencji odpadów (KEO).
*ewidencjonowanie odpadów wytwarzanych w instalacji i poza instalacją.

3. Od pilotażu do wdrożenia. Wyzwania, ryzyka, doświadczenia w zakresie
dostosowania do prowadzenia ewidencji odpadów online w systemie BDO.
* Wdrożone rozwiązania po testach pilotażowych
* Planowany rozwój systemu BDO

* Ryzyka i ograniczenia

 

4. Ćwiczenia w nawigacji po systemie BDO na przykładach, w tym m.in.:
* wypełnianie kart ewidencji i przekazania odpadów –
* wybór podmiotu i miejsca prowadzenia działalności,
* nawigacja,
* menu robocze podmiotu,
* wymagania przeglądarek.

PROWADZĄCY:

Eksperci z wieloletnim stażem w obszarze ochrony środowiska w sektorze
energetycznym, praktycy wdrażający przepisy prawne ochrony środowiska w tym
dotyczące gospodarki odpadami w zakładach przemysłowych, członkowie zespołów
roboczych w organizacjach branżowych, aktywni uczestnicy konsultacji publicznych
projektowanych przepisów z obszaru ochrony środowiska w tym ustawy o odpadach,
uczestnicy posiedzeń komisji sejmowych i senackich.

KONTAKT I REJESTRACJA:

Aneta Wiski, Polska Unia UPS tel. 661 269 565,

e-mail: biuro@unia-ups.pl

 

 Karta uczestnictwa wersja PDF

REJESTRACJA ON-LINE:


    Warsztaty BDO
    KARTA UCZESTNICTWA

    ZGŁOSZENIE UCZESTNICTWA:

    Imię i nazwisko*
    Stanowisko
    Instytucja
    NIP
    Kod pocztowy*

    Miejscowość*

    Ulica, nr*

    Tel*

    Fax

    E-mail*

    Miejsce i data szkolenia szkolenia:

    Opłata (netto):

    * - pola wymagane
    Obowiązek informacyjny na podstawie artykułu 14 RODO W związku ze zmiana przepisów
    dotyczących ochrony danych osobowych i rozpoczęciem stosowania od dnia 25 maja 2018 roku
    Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
    27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
    osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
    (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) RODO informujemy, że:
    I. Administratorem Państwa danych osobowych jest Polska Unia Ubocznych Produktów Spalania
    Czackiego 3/5 lok 121; 00-043 Warszawa.
    II. W sprawie ochrony danych osobowym można kontaktować się pod numerem tel.
    603 163 193, adres e-mail biuro@ unia-ups.pl, lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w I
    punkcie.
    III. Cele przetwarzania: otrzymane dane osobowe są przetwarzane w celu należytej realizacji usługi
    uczestnictwa w Konferencji oraz ewentualnie w celu odpowiedzi na potencjalne roszczenia z tytułu
    realizacji świadczenia.
    IV. Podstawa prawna przetwarzania : przetwarzanie przekazanych danych osobowych jest niezbędne
    do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Stowarzyszenie
    Polska Unia Ubocznych Produktów Spalania (podstawa z art. 6 ust.
    1 lit. f RODO). Prawnie uzasadnionym interesem jest działanie w celu realizacji świadczenia
    organizacji szkolenia.
    V. Kategorie danych: będziemy przetwarzać następujące kategorie danych osobowych: imię i
    nazwisko, stanowisko służbowe, służbowy adres e-mail, numer telefonu służbowego, nazwa
    instytucji, którą Państwo reprezentują.
    VI. Odbiorcy danych: dane osobowe mogą zostać przekazane organizatorom szkolenia.
    VII. Okres przechowywania danych: dane osobowe będą przetwarzane przez okres, w którym mogą
    ujawnić się roszczenia z tytułu realizacji świadczenia.
    Zgodnie z RODO, każdy z Państwa lub Państwa przedstawicieli ma prawo do:
    dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; żądania sprostowania (poprawiania) swoich
    danych; żądania usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania; wniesienia sprzeciwu wobec
    przetwarzania danych; przenoszenia danych w zakresie danych podlegających zautomatyzowanemu

    przetwarzaniu (w zakresie dopuszczalnym przepisami RODO); wniesienia skargi do organu
    nadzorczego Prezesa Urzędu ds. Ochrony Danych Osobowych.
    Prawo do sprzeciwu
    W każdej chwili przysługuje Państwu i Państwa przedstawicielom prawo do wniesienia sprzeciwu
    wobec przetwarzania danych przetwarzanych w celu i na podstawie wskazanych powyżej.
    Przestaniemy przetwarzać dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku
    do danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec
    interesów, praw i wolności lub dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia
    lub obrony roszczeń.

    * Zapoznałem się